Cine sunt finalistele competiției Rezidența FemArt 2021
Cinci cineaste aflate la început de carieră vor participa la Rezidența FemArt 2021 – o săptămână intensivă de training și mentorat, organizată de către Asociația Română a Femeilor în Cinema (ARFC) la București, în perioada 3 – 8 octombrie.
Proiectele filmelor de lung metraj ale cineastelor Carina-Gabriela Dașoveanu, Corina Andrian, Brijitta Kanyaro, Monica Elena Pascu și Anelise Salan au fost selectate în urma participării la Apelul – Concurs de proiecte, derulat în cadrul programului FemArt în perioada 30 mai – 15 iulie 2021.
Să cunoaștem finalistele:
Carina-Gabriela
Dașoveanu
Carina-Gabriela Dașoveanu
Carina-Gabriela Dașoveanu s-a născut pe data de 21 decembrie 1998, în Râmnicu Vâlcea, România. Încă din copilărie a fost atrasă de lumea teatrului, participând la Festivalul Mondial de Creativitate din San Remo, Italia și câștigând diverse premii la competițiile de teatru naționale. Deși a urmat liceul cu profil real, obținând 10 în bacalaureat la matematică, atracția pentru universul cinematografic a făcut-o pe aceasta să se înscrie la facultatea de film. A fost admisă la Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică, București, la Facultatea de Teatru și Film, Universitatea Babeș-Bolyai, Cluj și la alte 5 facultăți de film de top din Anglia. Carina și-a continuat studiile la UNATC unde a fost admisă prima. Filmul ei de licență a fost nominalizat la Festivalul de Film de la Cannes, la Cinéfondation, unde a și reușit să câștige locul 3, iar în prezent Carina este masterandă la Arta Regiei de film, UNATC, la clasa domnului profesor Laurențiu Damian.
Corina Andrian
Corina Andrian (aka. Red-Cor) este o regizoare premiată internațional si artist de mișcare, care momentan activează în Londra. Aspiră spre o cinematografie tangibilă, în care digitalul devine fizic și experimentează cu materialul oferit de viață, utilizând conceptele de timp și mișcare într-un tot sinestezic. Pentru Corina, “a privi” nu implică doar văzul, ci întreaga inteligență corporală. Titlul filmului cu care a aplicat: “The Chair” (Scaunul)
Brigitta Kanyaro
Brigitta Kanyaro este actrita, scenarista, regizor si defapt orice in film, depinde de cerinte si onorariu. Clujeanca a absolvit studiile de actorie la viena, intre timp lucrand la diverse proiecte, debutand in 2019 cu scurt-metrajul “Annamalai”. In acest moment este in post-productie cu al doilea scurt-metraj “Stille Post” si a inceput dezvoltarea debutului de lung-metraj “Catharsis”, la care va lucra in cadrul rezidentei.
Monica Pascu
Arta pentru mine înseamnă căutarea de sensuri și perspective noi. Mă fascinează modul în care progresează cinematografia atât din punct de vedere tehnic, cât și narativ. Sunt Monica Pascu, absolventă a Facultății de Film din cadrul Universității UNATC București, secția Arta Montajului, promoția 2020. Am realizat numeroase scurtmetraje și mediu metraje în genuri diferite de film – pentru mediul academic, concursuri, festivaluri. Aș menționa aici “A Christmas Carol”, scurtmetraj ce a câștigat Premiul de Avangardă la “Festivalul Internațional Pavlec” din Cehia. Pregătirea mea artistică, în special din zona de pictură, mă ajută să pot înțelege și ilustra mai ușor diferite compoziții vizuale. Cu ajutorul tehnicilor de artă modernă am realizat scenariul “Rahova”, în cadrul căruia se urmărește povestea a patru tineri ce se luptă cu repercusiunile deciziilor lor din trecut sub forma unui imperiu narcotic (format cu ani în urmă) pe cale de prăbușire. Filmul dorește să răspundă la întrebarea: Cum poți răzbate în momentele cele mai grele din viață? – și intenționează să încurajeze și să transmită că în ciuda oricăror lucruri negative care se întâmplă în viață oamenilor, există totuși o cale de izbândă.
Anelise Sălan
Anelise Sălan este director de imagine și regizoare stabilită în București. A studiat Jurnalismul la Universitatea Media și a absolvit Masteratul de Jurnalism la Universitatea din București. A lucrat în ProTV din primul an de facultate și după 12 ani a decis că vrea să devină freelancer. A studiat fotografia la Școala Populară de Artă București și a început să lucreze ca fotograf pe platourile de filmare din România și Cehia. “Să nu mor în vis” a fost primul ei documentar de lung metraj ca director de imagine și editor. Filmul a fost selectat la Marburg International Ethnographic Film Festival care a avut loc in Germania in 2018. În același an, a ajuns până ăn semifinale în competiția oficiala a International Women’s Film Festival (IWFF) din Florida, SUA. Primul scurt metraj pe care l-a filmat si regizat a fost realizat în cadrul Aristoteles atelierului de film documentar Aristoteles Workshop a căștigat premiul pentru cel mai bun documentar al ediției AW din 2018 si a fost selectat în competiția oficială de documentar din cadrul festivalului “Filmul de Piatra” 2019. Al doilea scurt-metraj realizat în timpul carantinei Covid19 din România, a fost selectat în competiția oficială de scurt metraj din cadul festivalului “Filmul de Piatra” 2021