Cine Suntem
ARFC este o organizație profesională, non-profit, neguvernamentală ce are ca principale obiective promovarea în contextul artistic contemporan a creației artistice profesioniste a femeilor din România în domeniul cinematografic, precum și promovarea valorilor umane universale – atribuite în special naturii feminine – precum empatia, compasiunea și non-violența.
Prin proiecte de dezvoltare specifice precum și prin consultanță de specialitate oferită de profesioniști consacrați din domeniu, ne propunem să venim cu soluții în sprijinul: femeilor care doresc să își afirme creativitatea și profesionalismul în domeniul cinematografic, femeilor care urmeză o carieră în cinematografie și se confruntă cu discriminări de gen precum și femeilor care, în urma unor întreruperi datorate maternității, sunt interesate să revină și să se dezvolte profesional.
Cine Suntem
ARFC este o organizație profesională, non-profit, neguvernamentală ce are ca principale obiective promovarea în contextul artistic contemporan a creației artistice profesioniste a femeilor din România în domeniul cinematografic, precum și promovarea valorilor umane universale – atribuite în special naturii feminine – precum empatia, compasiunea și non-violența.
Prin proiecte de dezvoltare specifice precum și prin consultanță de specialitate oferită de profesioniști consacrați din domeniu, ne propunem să venim cu soluții în sprijinul: femeilor care doresc să își afirme creativitatea și profesionalismul în domeniul cinematografic, femeilor care urmeză o carieră în cinematografie și se confruntă cu discriminări de gen precum și femeilor care, în urma unor întreruperi datorate maternității, sunt interesate să revină și să se dezvolte profesional.
În 2012 am demarat inițiativa numită Asociația Română a Femeilor în Cinema (pe scurt, ARFC) cu gândul de a dezvolta programe care să sprijine drumul spre profesie a colegelor mele din cinema. Dincolo de discriminarea societății și a industriei, femeile au de înfruntat mai multe obstacole decât bărbații, multe dintre ele fiind specifice, precum maternitatea. Atenția noastră va fi îndreptată spre talentele cu o voce aparte, cu proiecte atipice și puternic impregnate de personalitatea artistică a autoarelor lor. E important ca aceste tinere talente să-și găsească drumul spre public, iar noi vom fi bucuroși să avem o contribuție la acest parcurs.
Scurt Istoric

2016
ARFC participă în calitate de partener la organizarea unui workshop de docu-animație de către NEF în Franța (http://nefanimation.fr), în cadrul căruia Anca Damian – membru fondator și președinte ARFC – susține un masterclass maraton pentru cei 30 de participanți înscriși. ARFC dorește să își facă simțită prezența în peisajul cinematografic românesc și european în spiritul scopului pentru care a fost înființată, precum și în contextul în care egalitatea de gen și de șanse în cadrul tuturor profesiilor domeniului cinematografic este un obiectiv declarat al UE începând din 2014 (“50/50 până în 2020”).
2015
Cu sprijinul Ambasadei Belgiei la București, UCIN și UNATC, ARFC organizează ediția-pilot a Festivalului de Film femARTfest sub denumirea ’Zilele femeii cineast’, ocazie cu care sunt aduse la București două filme ale regizoarei belgiene Caroline Strubbe. Această manifestare a reprezentat prima etapă în realizarea unui festival din Europa de Est având ca scop principal atragerea atenției asupra valorilor feminine și creațiilor lor artistice în domeniul cinematografiei.
Scurt Istoric

2016
ARFC participă în calitate de partener la organizarea unui workshop de docu-animație de către NEF în Franța (http://nefanimation.fr), în cadrul căruia Anca Damian – membru fondator și președinte ARFC – susține un masterclass maraton pentru cei 30 de participanți înscriși. ARFC dorește să își facă simțită prezența în peisajul cinematografic românesc și european în spiritul scopului pentru care a fost înființată, precum și în contextul în care egalitatea de gen și de șanse în cadrul tuturor profesiilor domeniului cinematografic este un obiectiv declarat al UE începând din 2014 (“50/50 până în 2020”).
2015
Cu sprijinul Ambasadei Belgiei la București, UCIN și UNATC, ARFC organizează ediția-pilot a Festivalului de Film femARTfest sub denumirea ’Zilele femeii cineast’, ocazie cu care sunt aduse la București două filme ale regizoarei belgiene Caroline Strubbe. Această manifestare a reprezentat prima etapă în realizarea unui festival din Europa de Est având ca scop principal atragerea atenției asupra valorilor feminine și creațiilor lor artistice în domeniul cinematografiei.
Echipa Noastră
Debutul regizoral a avut loc cu lungmetrajul de ficțiune ”Întâlniri încrucișate” (2008), cu premiera la Busan IFF 2008.
Documentarul de animație “Crulic – The Path to Beyond” (2011) a fost selectat în peste 250 festivaluri (ex. Locarno, Annecy, Telluride, New Directors/New Films etc.) și premiat cu peste 35 de premii în festivaluri internaționale, inclusiv Cristalul pentru lungmetraj la Annecy IAFF 2012.
Următorul lungmetraj de ficțiune “O vară foarte instabilă” (2013) – a avut premiera la Varșovia IFF 2013, proiecții la Londra și Göteborg, și a primit 3 premii din partea UCIN.
Documentarul de animație “Muntele Magic” (2015) a avut premiera mondială la Annecy IAFF 2015, fiind selectat în peste 60 de festivaluri (ex. San Sebastián, Leipzig, CPH:Dox, Zagreb, Amiens etc.) și primind 11 premii internaționale, printre care și primul Audentia Award oferit de Eurimages în 2016.
Pentru cel mai recent film de ficțiune “Moon Hotel Kabul” (2018) a primit premiul pentru Cel mai bun regizor la Varșovia IFF 2018. Tot în 2018 a primit premiul Mirada International la Madrid IFF 2018 în semn de recunoaștere pentru pionierat în domeniul docu-animației.
Scurtmetrajul de animație “Telefonul” (2018) a participat în peste 50 de festivaluri (ex. Annecy, Toronto, Cinanima, Sundance, Hong Kong etc.) și a fost distins cu 9 premii internaționale și naționale.
Vezi Portofoliu Complet (www.apartefilm.net)
Cu studii și experiență de lucru în coregrafie și management cultural, Anamaria Antoci și-a început cariera în industria filmului alăturându-se casei de producție 4 Proof Film în 2012. De atunci a produs o serie de scurtmetraje și lungmetraje premiate internațional.
Filmografia ei include:
- ultimele 2 lungmetraje ale regizorului Adrian Sitaru – “Ilegitim” (2016, Berlinale Forum – C.I.C.A.E. Award) și “Fixeur” (Toronto IFF 2016),
- debutul în lungmetraj al lui Hadrian Marcu – “Un om la locul lui” (San Sebastian IFF 2018)
- co-producția “SAF”, în regia lui Ali Vatansever (TR/DE/RO, Toronto IFF 2018).
În 2017 Anamaria Antoci și-a deschis propria companie de producție de film, Tangaj Production cu sediul în București și în prezent are un portofoliu de proiecte cinematografice aflate în diferite stadii de producție.
- Anamaria Antoci este alumni EAVE, Cannes Producers on the Move, ACE Producers și membru EFA.
A colaborat la realizarea filmelor de ficțiune & documentare alături de cele mai importante figuri ale Noului Val Românesc precum Cristian Nemescu, Radu Jude, Răzvan Rădulescu, Adrian Sitaru, Constantin Popescu, Alexandru Solomon, și a produs filme de scurtmetraj și lungmetraje de debut pentru regizori aflați la început de carieră ca Paul Negoescu, Cristian Iftime, Daniel Sandu, Ivana Mladenovic, Sebastian Mihăilescu, Ștefan Constantinescu, Valentin Hotea, Adriano Valerio, Federico Bondi, Martha Berman.
A produs filme prezentate și premiate la cele mai prestigioase festivaluri, precum Cannes, Berlin, Veneția și Sundance. Printre cele mai importante realizări trebuie menționate Ursul de Aur pentru “Poziția Copilului” (Călin Peter Netzer, 2013) și Ursul de Argint pentru “Aferim!” (Radu Jude, 2015) la Festivalul de Film de la Berlin, Globul de Cristal pentru “Îmi este indiferent dacă în istorie vom intra ca barbari” (Radu Jude, 2018) la Festivalul de Film de la Karlovy Vary.
A realizat numeroase filme în coproducție cu alte țări europene și a distribuit filmele produse în peste 50 de țări. A fost line producer pentru proiecte internaționale într-o limbă străină, precum “Callas Forever” de Franco Zeffirelli și “Toni Erdmann” de Maren Ade, nominalizat la Oscar.
- Pe lângă activitatea de producție de filme, Ada Solomon conduce, împreună cu Tudor Giurgiu, Cityplex – o rețea de cinematografe mini-plex din România, membru în Europa Cinemas. De asemenea, a avut iniţiativa înfiinţării Festivalul Internațional de Scurt & Mediu Metraj NexT.
Ada Solomon este Președinte Executiv al EWA (European Women’s Audiovisual Network, Coordonator Național pentru România al programului EAVE (European Audiovisual Entrepreneurs), membră în consiliul ACE Producers și în consiliul EFA (European Film Academy). A primit Premiul Eurimages pentru coproducție europeană la European Film Awards 2013 și Premiul organizației Central European Initiative la Festivalul de Film de la Trieste 2018.
Te așteptăm în comunitatea noastră
Înscrierea în Asociația Română a Femeilor în Cinema se poate face fără taxă în decursul anului 2019. Din anul 2020 urmează să fie percepută o taxă de 50ron pentru afilierea ca membră a asociației, intenția noastră fiind să dezvoltăm numărul de programe și proiecte de susținere pentru persoanele afiliate.
Te așteptăm
în comunitatea noastră
Înscrierea în Asociația Română a Femeilor în Cinema se poate face fără taxă în decursul anului 2019. Din anul 2020 urmează să fie percepută o taxă de 50ron pentru afilierea ca membră a asociației, intenția noastră fiind să dezvoltăm numărul de programe și proiecte de susținere pentru persoanele afiliate.